hasznostippek

Hasznos tippek

Vannak olyan dolgok, amikre az esküvő szervezésekor nem biztos hogy rögtön gondolunk, ám ha kihagyjuk akkor a saját helyzetünket nehezítjük meg. 

Az első ilyen az időbeosztásos menetrend, a timetable. Ennek nem csak azt kell tartalmaznia, hogy mi hány órakor következik, hanem minden szolgáltatónak az elérhetőségét, telefonszámát, valamint a felelőst, hogy ki foglalkozik az adott résszel. (például: 17.45: Lufiposta érkezik, hozza: Most Nemtudom Kft, telefonszám:…..; Felelős: Janka (tel.szám))
  • Ezek után két dolog a legfontosabb: mindennek legyen megnevezve az esküvőn a felelőse (mert ha azt gondoljuk, hogy Valaki hozza, akkor rosszabb esetben senki sem, jobb esetben mindenki),

Plusz Wedding Life tipp: az időbeosztást egy vendégnek se adjuk oda! (de az összes szolgálatónak viszont feltétlen juttassuk el) Biztos, hogy valahol lesz az esküvő lefolyása alatt csúszás vagy bármi közbejöhet és ha ezt kiadjuk a vendégseregnek, mindenki azon fog görcsölni, hogy most mi jön? és nem élvezik az esküvőt. 


Fontos kérdés, hogy a kigondolt játékokhoz, filmvetítéshez, különszámhoz, vicces fotózáshoz ki hozza a kellékeket és azt ki szerzi be -és ki viszi az esküvő helyszínére-? (ezt is egyesével kell kiosztani, esetleg a helyszínnel lebeszélni, hogy mit tud biztosítani – vetítéshez projektor, vászon –> megbeszélni, hogy lesz megoldva a sötétítés, mennyivel előbb kell leadni a filmet esküvői filmvetítés esetén…)

Figyelni kell az esküvőn hőmérsékletre. A helyiségben inkább egy picit hűvösebb legyen, mivel a násznép hamar elszívja a levegőt, így nem kell sokat várni, hogy melegebb legyen. Lényeges szempont az esküvői torta lehűtése, az ételek melegen tartása, a luftballonok (persze, ha vannak) hűvösebb helyiségben való tárolása (meleg esetén leengednek) és természetesen mindennek megvannak az elvárt hőmérsékleti követelményei. (jégszobor esetén nem célszerű a szobor mellett melegíteni ételt…)

Nem utolsó szempont, hogy ne felejtsünk el vázát biztosítani (vagy a helyszínnel külön lebeszélni) a szülőköszöntő-, menyasszony-, koszorúslány- és dobócsokroknak. Ezt azzal lehet feldobni/különlegessé tenni, (ha mi biztosítjuk a vázát) hogy fehéreket választunk, amit a vendégek aláírhatnak:

Ha sok gyerekre számítunk az esküvőn, akkor érdemes kitalálni olyat, ami Őket is leköti (színezőket adni nekik, cukorka asztalt csinálni, gyerekmegőrző sarkot rendelni…- később lesz egy bejegyzés csak erről)

Persze minden esküvő személyre szabott, azonban a legjobb ha mindenki átgondolja az összes ‘fázist’ és sorba veszi egyesével. Akinek volt szalagavatója az tudja hogy van néhány dolog, ami nélkül se szalagavatóra, se esküvőre ne induljon el a menyasszony: pót-harisnya, pót-cipő, varrókészlet, fejfájáscsillapító, zsebkendő, biztosítótű.